четвер, 18 травня 2017 р.

Звіт директора школи

Соборненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенiв
імені В. Гарматія

ЗВІТ ДИРЕКТОРА ШКОЛИ
Соборненської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів імені В. Гарматія за підсумками 2016/2017 навчального року.
Згідно «Примірного Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю» затвердженого наказом  МОН України № 178 від 23.03.2005 року, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 року № 778 п.95 та на виконання Національної доктрини розвитку освіти, п.3 щорічно керівник навчального закладу має звітувати про свою діяльність на зборах педагогічного колективу, батьківською громадськістю.
Звітування керівників здійснюється з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою.
Закінчується навчальний рік. Як і кожен з попередніх, він має здобутки і недоліки. Треба якісно і системно проаналізувати, щоб визначити напрями роботи.
Згідно  з функціональними обов’язками директор  школи здійснює безпосереднє керівництво школою, забезпечує реалізацію державної освітньої політики, у своїй діяльності  керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Положення про загальноосвітній навчальний заклад,  Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами в галузі освіти у цілому та загальної середньої освіти зокрема.
Визначення проблем та очікувані результати:
стабільне функціонування навчального закладу та якісне надання освітніх послуг;
удосконалення організації навчально-виховного процесу відповідно до загальнолюдських цінностей, сучасних умов та науково-технічних досягнень;
забезпечення наступності навчального змісту та вимог між дошкільною й початковою, між початковою й основною, між основною та старшою школами;
забезпечення виконання Державних стандартів освіти;
диференціація та індивідуалізація навчання, переходу на особистісно-зорієнтовані педагогічні технології;
зміна цілей освіти в напрямі формування та розвитку здібностей до самостійного пошуку інформації, розв’язання нестандартних задач, практичне застосування отриманих знань;
забезпечення впровадження сучасних і інформаційних технологій у начально-виховний процес.
Педагогічному колективу спільно з батьками вдалося провести належну  роботу  щодо охоплення всіх учнів мікрорайону школи навчанням.
Робота щодо рівного доступу до якісної  освіти, обов’язковості загальної середньої  освіти
Проведено  організаційну роботу,  видано накази:
«Про проведення обліку дітей і підлітків шкільного віку 2016/2017 навчальний рік»;
«Про підготовку та організований початок 2016/2017 навчального року»;
«Про порядок організації роботи школи у новому навчальному році та дотримання санітарно-гігієнічного режиму»;
«Про організацію контролю за відвідуванням учнями занять»;
–    «Про організацію роботи  з профілактики правопорушень, злочинності, наркоманії, алкоголізму»;
–     «Про  організацію роботи щодо попередження дитячого травматизму, безпеки життєдіяльності»;
–     «Про організацію роботи з охорони дитинства».
Відповідно до зазначених наказів було організовано роботу, у наслідок якої встановлено:
усього на території обслуговування школи проживає дітей шкільного віку – 92;
навчаються у Соборненській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів 80;
Учні, що не підлягають навчанню за медичними показниками, відсутні.
У 2016/2017 навчальному році:
в 9 класі10 учнів;
Початкових класів – 4, у них учнів – 26.
У 2015/2016 навчальному році в 10 та 11 класах, враховуючи бажання учнів та їх батьків, продовжено навчання за універсальним профілем.  Розподіл годин базового компоненту даного профілю забезпечує можливість кожному учневі підготуватися до вступу у вищі навчальні заклади.
Значна увага педагогічного колективу приділялась адаптації учнів класів до навчання в умовах впровадження Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти.
Школа працювала за п’ятиденним режимом за семестрами.
На кінець навчального року закінчили 80 учнів.
Учні 4, 9 класів готуються до здачі ДПА.
          В школі працюють 18 вчителів, з них 7 – вищої категорії, 3 вчителів мають звання «старший вчитель». Двоє вчителів – Думанська Н.М. і Петрів І. Б. – цьогорічні лауреати конкурсу Вчитель року – 2016.
         В цьому навчальному році в школі почав працювати туристичний гурток від Великобірківського БТШ під керівництвом вчителя фізичної культури Радецької Ю. І.. Він користується популярністю серед учнів. Керівник працює творчо, креативно. Гуртківці здійснюють цікаві походи, спускаються  в печери, набувають навички поводження в екстремальних умовах.
Станом на даний час у школі налічується 9 комп’ютерів   з них  один комп’ютер використовується в управлінській діяльності.
Адміністрація працює над створенням умов для використання інформаційно-комунікаційних технологій як у навчальному процесі, так і в управлінській діяльності.
Пріоритетним завданням у новому навчальному році є підняття рівня комп’ютерної грамотності кожного вчителя та ефективне використання комп’ютерної техніки в навчально-виховному процесі.
За позабюджетні кошти здійснюється ремонт комп’ютерної техніки (заправка принтера, ксерокса).
Результативність  участі учнів школи в  районних предметних олімпіадах, така :
трудове навчання –Чубко Денис -8клас-1 місце,
хімія- Дручок Василь-7клас-1місце,
трудове навчання-Гуменюк Олександра-9клас-2місце,
математика-Гупало Андрій-9клас-2місце,
математика-Дручок Василь,Зінько Роман- 7клас-4місце
математика-Шевчук Олександр-6клас-5 місце,
географія-Бутковська Вероніка,8клас-7місце,
хімія-Гупало Андрій-9клас-7місце,
українська мова і література-Зінько Роман-7клас-10місце,
українська мова і література-Бутковська Вероніка-8клас-13місце.
Важливою складовою збереження здоров’я дітей є збалансоване харчування. У режимі роботи школи велике значення надається організації раціонального збалансованого харчування.
У школі з 01.09.2016 р. було організовано харчування для  учнів школи, у тому числі:
Пільгових категорій: дітей, позбавлених батьківського піклування - 7.
Всього харчується – 60 учнів.
6 дітей з малозабезпечених сімей (отримували безкоштовні обіди відповідно до наданих довідок у І семестрі, в ІІ семестрі – лише 4 учні
У шкільній їдальні  наявні усі необхідні журнали (відповідно до нормативних документів з організації харчування).
На особливому контролі у адміністрації перебуває питання  виконання  норм харчування, проте по ряду позицій норми можна було виконати, здійснюючи аналіз їх виконання кожні 10 днів.
Налагоджено контроль за дотриманням на харчоблоці  санітарних  вимог  щодо обладнання, прибирання, миття посуду, видачі готової їжі. Їдальня в належній кількості забезпечена миючими та дезінфікуючими засобами,  проводиться щоденне прибирання з дезінфекцією та генеральне прибирання відповідно до санітарних правил та вимог, посуд миється із застосуванням дозволених миючих засобів.
Значну роль в організації харчування й контролю за ним у школі відіграє комісія громадського контролю за якістю харчування. До складу комісії входять:  директор, голова батьківського комітету школи
 Крицак О. В., інші представники батьківської громадськості.  Крім того, батьки здійснюють контроль як за оприбуткуванням, так і за використанням продуктів харчування, слова подяки за дієву допомогу з організації харчування учнів.
Питання організації харчування періодично заслуховується на  загальношкільних батьківських зборах, засіданнях ради школи, нарадах при директорові,  рішення яких відображені у протоколах (від 18.09.2016  №1 «Про організацію харчування учнів у 2016/2017 навчальному році.
Батьки учнів добре поінформовані  з питань організації харчування, якості їжі та санітарного стану в їдальні.
У школі оформлено постійно діючий інформаційний стенд для батьків та учнів, який містить щоденне меню з переліком страв.
У 2017/2018 навчальному році необхідно:
продовжити роз’яснювальну роботу серед учнів та батьків щодо значення та ролі гарячого харчування на організм дитини;
продовжити роботу щодо організації харчування учнів у школі, залучення спонсорських коштів на гаряче харчування, організацію питного режиму, проведення поточного ремонту приміщення їдальні, технічного обладнання (м’ясорубки), придбання посуду;
виконання нормативності щодо організації харчування.
Згідно з декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини, Сімейним кодексом України, Законом України від 28.02.1991 №796 «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Указом Президента України від 21.01.2001 №42/2001 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей», на підставі соціальних паспортів класів у школі створено банк даних на дітей пільгових категорій, який протягом навчального року змінюється і поновлюється залежно від кількісного складу учнів кожної категорії: 1 дитина – постраждалих від Чорнобильської трагедії, 25 дітей – з  багатодітних сімей  та 4 дітей – з малозабезпечених сімей,соціальна сирота-1.
Для координації роботи з дітьми пільгового контингенту, захисту їхніх прав та інтересів  призначено громадського інспектора з охорони дитинства. З метою висвітлення  їхніх прав та обов’язків, підготовки до життя класні керівники згідно з планами виховної роботи проводять заходи для таких дітей.
У 2017/2018 навчальному році необхідно продовжувати роботу з  виконання законодавства України із соціального захисту учнів пільгових категорій.
У зв’язку з відсутністю в штатному розписі медичної сестри, контроль за зовнішнім виглядом учнів, станом їхнього здоров’я, виконання правил особистої гігієни здійснюють учителі та класні керівники. Огляд всіх учнів після канікул на педикульоз, шкірні захворювання здійснюють працівники  ФАПу сіл Соборне та Чернелів- Руський.
З учнями школи проводять бесіди, анкетування, диктанти з профілактики грипу, вірусного гепатиту, туберкульозу, особистої санітарії та гігієни. Систематично запрошуються лікарі для виступів на виховних годинах, батьківських зборах.
У 2017/2018 навчальному році необхідно:
продовжити роботу щодо здійснення контролю за медичним
обслуговуванням учнів;
– продовжити проведення просвітницької роботи, серед учнів, батьків щодо здорового способу життя, медичного обслуговування учнів у школі;
– оформити листи здоров’я на початок навчального року та вносити зміни після профілактичного медичного огляду;
– проводити фізкультхвилинку, загальнорозвиваючі вправи на уроках для профілактики захворюваності учнів;
Продовжити роботу щодо створення умов у навчальному закладі для проходження медогляду учнів, проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо необхідності контролю за реальним станом здоров’я, співпраці із шкільною психологічною службою щодо формування навичок здорового способу життя.
Складовою збереження і відновлення здоров’я школярів є залучення їх до змістовного літнього відпочинку та оздоровлення.
Виховна,  позаурочна діяльність
Основними завданнями виховної роботи були:
– гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всебічного розвитку особистості;
– національно-патріотичне виховання;
підготовка до святкування 70-річчя школи;
реалізація шкільного авторського проекту «Моя країна – Україна ».
Значна увага у школі приділялась формуванню системи цінностей: ціннісного ставлення до суспільства і держави, людей, природи і мистецтва, праці, до себе.
Пріоритети надавалися й попередженню дитячого травматизму, профілактиці правопорушень, злочинності, алкоголізму, наркоманії, тютюнопалінню. Позитивним результатом роботи є те, що на внутрішкільному  обліку не перебувають.
Педагогічний колектив працює над застосуванням системного підходу до організації виховної  діяльності. Зміст системи виховання у школі спрямований на формування в дітей особистісних рис громадянина України, які передбачають розвиток національної самосвідомості,  духовності, моральності, художньо-естетичних, правових, трудових,  індивідуальних здібностей і талантів. Плануванням охоплені всі напрями виховної роботи. При цьому вирішуємо такі завдання: розвиток індивідуальної творчої особистості, формування патріотичних почуттів, утвердження національної гідності, виховання та розвиток потреб здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.  Виховання молодого покоління – це не лише система цілеспрямованого й планомірного формування світогляду, ціннісних орієнтацій, почуттів, волі й характеру молоді, але й адаптація її в соціальному середовищі.
Традиційними стали фестивалі талантів «Червона калина», «Школа має талант».
Школа дійсно має таланти – це наші учні:
-         Разюк Катерина
-         Міньчановська Софія
-         Мита Богдан
-         Яковишин Юлія
-         Конет Софія
-         Шмігельські Діана та Христина
-         Шост Аліна…
Низка різноманітних виховних заходів була націлена саме на те, щоб викликати в дітей почуття радості, захоплення, подиву, виховувати в них естетичні смаки, розкривати нові таланти .
Заходи військово-патріотичного виховання (зустрічі, благодійні акції, ярмарок, виготовлення оберегів, участь батьків).
Педагогічний колектив сприяє розвитку  діяльності  учнівського  самоврядування, слід відзначити роботу педагога-організатора      Волошин О.С.  Учнівське самоврядування діє згідно зі Статутом (наявний план роботи). Вищим органом учнівського самоврядування  у школі є загальні збори його членів, які проводяться двічі на рік.  Педагогічний колектив сприяє розвитку  діяльності  учнівського  самоврядування. Головаучнівської ради  школи Гавліч Ю. є учасником районної  Ради  учнівського  самоврядування.  Учнівське самоврядування –  спосіб організації учнівського колективу, який творчо використовують у своїй роботі класні керівники. Активно працювало учнівське самоврядування у 6-7 класах: Романюк Ю. Горобець Д.                  
Така організація учнівських колективів забезпечує комплексний виховний вплив на учнів, залучаючи їх до усвідомленої та систематичної участі в справах не лише класу, а й школи. Кращими учнівськими колективами за підсумками роботи визнані колективи 4, 5 і 7 класів.
Питання організації  учнівського самоврядування розглядається на педагогічних радах, батьківських зборах та методичних об’єднаннях класних керівників.
Педагогічний колектив школи продовжує роботу з удосконалення системи виховної роботи в учнівських колективах класів, учнівською молоддю в цілому.
Учні  школи – активні учасники усіх районних заходів відділу освіти.
На базі школи працював гурток декоративно-ужиткового мистецтва під керівництвом  Гоча А.С.. Гуртківці неодноразові учасники і лауреати районних і обласних конкурсів творчості школярів.
Учні школи – учасники агітбригади за здоровий спосіб життя та екологічну пропаганду систематично займають призові місця,у 2017 році посіли 2 місце на районному конкурсі.
Це свідчить про те, що самореалізація учня є основною умовою ефективного виховного процесу, тому необхідно продовжувати  створенням системи заходів , яка  дозволяє проявити себе кожному учню.
В кінці навчального року за ініціативи батьківського комітету школи планується екскурсійна поїздка краєзнавчим  маршрутом – Кременець, Вишнівець, Збараж.
Протягом року було організовано навчальні екскурсії та туристичні поїздки до  м.Тернополя:  в краєзнавчий музей, художній музей, музей політв’язнів, обласний архів.
Фінансово-господарська робота
Найважливішою справою керівника є створення належних умов, забезпечення світлового, температурного режиму, санітарного стану, зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази, тому ці питання знаходяться на особистому контролі.
У школі активно працювали члени ради та батьківського комітету (Крицак О.В., Зінько Л.М., Коньчик М.І., Кузьмяк П.І.,Мацько Т.П.) з контролю за витратами позабюджетних коштів. На школу з бюджету було виділено кошти на здійснення оплати за комунальні послуги.  За рахунок бюджетних асигнувань здійснюється виплата заробітної плати, оплата комунальних послуг, крім води.
З метою збереження та зміцнення матеріально-технічної бази для покращення навчально-виховного процесу було здійснено ряд заходів по зміцненню матеріально-технічної бази школи за звітний  період, залучено додаткових коштів.
За бюджетні кошти придбано електричну плиту до їдальні вартістю 12 900 грн.. За сприяння Чернелево-Руської с/р. придбано до школи 8 компютерних столів. 16 крісел подарував школі керівник аграрного підприємства «Вікторія» Маціборко С. В..
За батьківські та спонсорські кошти придбано меблеву стінку до світлиці, 2 шафи до учительської.
Учні 9 класу подарували школі  тумбу для телевізора.
Реалізувати заплановані заходи, забезпечити комплексний підхід до управління навчально-виховним процесом можливо за умови правильної організації учительського й учнівського колективів на виконання поставлених завдань, постійного контролю за всіма напрямками діяльності школи.
Таким чином, завдяки спільним зусиллям відділу освіти, Тернопільської районної державній адміністрації, педагогічного колективу, учнів, батьківської громадськості, приватним підприємцям, приватним  підприємцям забезпечено сталий розвиток школи.
Слово подяки всім, хто допомагав вирішувати усі питання навчально – виховного процесу.



13 травня 2017 р.          Директор школи  Єжижанська Л.В.

Немає коментарів:

Дописати коментар